Õppedisaini alused 2018 kodused tööd „Projektirühm ja teema“, „Whole Task“, „Õppestrateegia“, „Õpiväljundid“ ja “Prototüüp“ tervikuna

Rühmatöös osalesid: Arlee  Kaugemaa, Minni Paap, Kati Nõlvak, Kaie Mei

Teema: Digitaalne jalajälg, kursus on arvuti toega õppekursus, võimaldab individuaalset ja koostöist õpet. Vajab osaliselt kontakttunde ning iseseisvat tunnivälist õpet.

Kursuse ülesehitamisel kasutati järgmisi tööriistu: H5P, LePlanner,  Google Drive, Schoology, Mentimeter

Sihtrühm: Põhikooli III kooliastme õpilased, valikõppeaine “Informaatika”

Eeldused:

II kooliastme pädevused RÕKi põhiselt:

13) kaitseb enda virtuaalset identiteeti väärkasutuse eest, valides igale keskkonnale uue tugeva parooli ning vahetades paroole sageli, ega avalda sensitiivset infot enda kohta avalikus internetis;

14) kannab arvutisse fotosid, videoid ja helisalvestisi;

DigiComp 2.1 alusel

Pädevusvaldkond 2 ehk kommunikatsioon; 5.pädevus ehk netikett. Tase 2

Pädevusvaldkond 2 ehk kommunikatsioon; 6.pädevus ehk identiteedi haldamine. Tase 1

Pädevusvaldkond 4 ehk turvalisus; 2.pädevus ehk isikuandmete kaitsmine. Tase1

Task ehk terviktegum:

Mari ja Jüri kandideerivad mõlemad samasse gümnaasiumisse/kutsekooli ning teavad, et kandideerimisel uuritakse nende virtuaalset identiteeti. Aita Maril ja Jüril nende digitaalset jalajälge parendada.

Hindamine: Skaalal arvestatud/mittearvestatud. Eelduseks on whole-taski lahendamine, mille tarvis on vaja teadmisi kõikidest peatükkidest.

Ülesannete jada:

  1. infootsing;
  2. positiivne ja negatiivne digijälg;
  3. passiivne ja aktiivne digijälg;
  4. positiivse jalajälje suurendamine;
  5. negatiivse jalajälje vähendamine;
  6. küberturvalisus. Enda virtuaalse identiteedi kaitsmine;
  7. isikliku virtuaalse identiteedi kujundamine.

 

Prototüüp: https://app.schoology.com/course/1942681503/materials

Sissepääsu parool: DT5GK-WCC26

Kursust koostades on toetutud loodud lehtele aadressil https://sites.google.com/site/digitaalnejalajaelg

 

Minu ülesandeks oli välja töötada peatükk teemal positiivne ja negatiivne digijälg.

Positiivse ja negatiivse digijälje õpiväljundid:

  1. õpilane teab ja teeb vahet positiivsel ja negatiivsel digijäljel;
  2. õpilane oskab analüüsida enda positiivset ja negatiivset digijälge;
  3. õpilane oskab mõjutada enda negatiivset ja positiivset jalajälge.

Peatüki ülesehituse leiad siit: https://beta.leplanner.net/#/scenario/5c37350080a288cd3abb498c

Peatüki esimese osa saavad õpilased iseseisvalt läbida, seega võib see olla neile koduseks ülesandeks pärast digijälje kursuse infootsingu peatükki. Tunnis koostatakse nt tööriista mentimeteri abil kogu klassi profiil negatiivsetest ja positiivsetest digijälgedest, mille põhjal toimub hilisem arutelu paaris.

Kursuse materjalid ja ülesanded on schoology`s. See on abimaterjal parema ülevaate saamiseks peatüki läbimiseks.

Positiivse ja negatiivse jalajälje mõistetega tutvumine https://sites.google.com/site/digitaalnejalajaelg/home?authuser=0#h.p_szoQZ-4sJKm_

Ülesanne (iseseisev): Siin on 16 erinevat olukorra kirjeldust. Vali välja kõik kirjeldused, mis võiksid kaasa aidata positiivse jalajälje suurendamisele. Ära muretse – kui läheb valesti, siis ülesandest saad vihjeid kuidas peaks konkreetses olukorras. Tee ülesannet kuni oled saanud kõik õiged vastused.

Ülesande leiad siit: https://h5p.org/node/404548

Ülesanne (iseseisev): Tegime Facebook`i kasutaja kontost kuvatõmmise. Leia kuvatõmmiselt kõik kohad, mis suurendavad kasutaja negatiivset digijälge.

Ülesande leiad siit: https://h5p.org/node/404690

Ülesanne (iseseisev): Uuri mõnda enda sostiaalkontot ning too välja vähemalt 5 positiivset digijälge ning vähemalt 3 negatiivset digijälge. Vastused saad kirjutada siia:  https://tinyurl.com/posnegdigijalg

Märkus õpetajale: Tee oma õpilastele samade küsimustega küsimustik Google kontoga, mille vastustele oleks ka Sinul ligipääs. Antud link on näidis!

Ülesanne (tunnis): Sisestage arvutisse või nutitelefoni mentimeteri kood xxx ning sisesta vähemalt 3 negatiivset ja 3 positiivset digijälge. Sisestuse ette kirjutage vastavalt „-“ või „+“ märk.

Jäta vastused ekraanile õpilastele nähtavaks.

Märkus õpetajale: Tee oma kontoga tööriista Mentimeter küsimus, et sul oleks ligipääs vastustele.

Ülesanne (tunnis): Arutlege paaris, milliseid negatiivseid digijälge hakkate tulevikus vähem jätma ning milliseid positiivseid digijälgi hakkate rohkem jätma.

 

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started